- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 maanden, 1 week geleden door
Alexander Furman.
-
AanmakerOnderwerp
-
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenBeste forumleden,
Met gepaste trots deel ik de foto’s van mijn overloopzwembad waarmee we in mei van dit jaar begonnen zijn. Momenteel is het bouwkundige deel buiten voor het grootste deel klaar. De komende twee maanden staat de technische installatie in de schuur op het programma. Die foto’s deel ik de komende tijd ook nog.
Met vriendelijke groet,
Alexander Furman
-
AanmakerOnderwerp
-
AuteurAntwoorden
-
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenGat graven in de vette rivierklei (door een aannemer laten doen!)
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenDrainage en een pompputje voor het grondwater (viel mee door de klei)
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenDubbel net 8mm voor de betonvloer 20cm
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenBetonvloer gestort. Steekt 30cm buiten de wanden uit.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijden1e laag MBI-blokken. En een tijdelijke tent gebouwd om droog te kunnen werken (en in de schaduw!)
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenBijna op hoogte.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenAfdeksteen in combinatie met een ACO-afvoergoot. Voor de oplegging van de goot heb ik betontegels 40x60cm ingemetseld.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenAlexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenBinnenmuurtje voor het waterterras met daaronder straks de lamellenrol.
Onderin twee sparingen voor waterverversing.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenMBI-blokken glad stuccen.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenBetonvloer afwerken met een waterdunne gietmortel
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenWanden daarna ingesmeerd met een waterdichte systeem. Daaroverheen afdichtingsbanen geplakt.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenMet de afdichtingbanen een waterdichte kuip gerealiseerd.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenGlasmozaiektegeltjes verlijmd op de afdichtingsbanen.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenGehele zwembad voorzien van glasmozaiek.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenGlasmozaiek gevoegd met een witte epoxy-voeg.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenOnder de overstekende rand van de afdeksteen een IP68 ledstrip aangebracht.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenTent afgebroken en de buffertank geplaatst.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenZelfs zonder water ziet het er al magisch uit !
-> Wordt vervolgd ! <-
Sylvester
ModeratorOnderwerpen: 13Reacties: 1205Bedankt: 15 tijdenHeel mooi ! Proficiat.
Ik heb uw post wat aangepast, want je had de foto’s dubbel gezet.
Kan je eens wat meer vertellen over dat spul dat je tegen de wanden hebt gezet?
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenIk heb bij Sika / Schonox een advies opgevraagd en opgevolgd. Ze adviseerden voor zwembaden het volgende:
– wanden voorbehandelen met Schonox KH
– wanden stuccen/uitvlakken met Schonox BM10
– wanden insmeren met afdichtingslijm Schonox iFix
– in deze natte lijm afdichtingsbanen aanbrengen Schonox AB
– glasmozaiek verlijmen op de afdichtingsbanen met Schonox Q6-W
– glasmozaiek afvoegen met een witte epoxyvoeg Schonox CF Design
– reinigen glasmozaiek na het voegen met Schonox Epoxy CleanOmdat het zwembad is gemetseld met MBI-blokken vond ik het risico op eventuele lekkage (vanuit binnen en/of buiten) te groot. De afdichtingsbanen zijn waterdicht en scheuroverbruggend.
(niet verder vertellen, maar in Duitsland zijn deze producten de helft goedkoper)
Leo Jorissen
DeelnemerOnderwerpen: 3Reacties: 87Bedankt: 1 tijdZiet er geweldig uit Alexander.
Nu het kouder wordt kun je je op de techniek richtten.
Volgens mij geniet je er nu al met volle teugen van, maar dit zal alleen maar toenemen als in het voorjaar de zon gaat schijnen en de temperatuur gaat stijgen.
Veel plezier alvast.
groeten Leo
Sylvester
ModeratorOnderwerpen: 13Reacties: 1205Bedankt: 15 tijdenIk heb dit systeem nog nooit gezien bij zwembaden.
Rick vdB
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 6Bedankt: 0 tijdenRonduit fantastisch Alexander! Grote complimenten! Ben benieuwd welke techniek je toe gaat passen. Good luck!
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenNou, na een 1 jaar elk weekend klussen is mijn overloopzwembad dan eindelijk klaar !
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenLeo Jorissen
DeelnemerOnderwerpen: 3Reacties: 87Bedankt: 1 tijdZeer zeker een mooi resultaat, Geniet ervan!
Rudy100
DeelnemerOnderwerpen: 5Reacties: 518Bedankt: 2 tijdenSuper knap, eindelijk nog eens een mozaïekbad. Heel mooi gedaan met de ledverlichting onder de randstenen.
DDA
DeelnemerOnderwerpen: 27Reacties: 414Bedankt: 12 tijdenKnap werk, inderdaad! Klopt het dat die techniek met die Schonox matten nog niet zo gangbaar is voor zwembaden? Mijn inloopdouche in mozaiek is op ongeveer dezelfde manier opgebouwd. Ik wist alleen niet dat dit ook bij zwembaden werd gebruikt.
Alexander Furman
DeelnemerOnderwerpen: 2Reacties: 56Bedankt: 2 tijdenDe belangrijkste reden voor mij om voor dit systeem te kiezen zijn de risico’s in de combinatie tussen metselblokken en verlijmd glasmozaiek. Voor het verlijmen van glasmozaiek moet ik een 100% gegarandeerd waterdichte betonbak hebben. Achterliggend vocht is funest. De schonox-banen zijn waterdicht en scheuroverbruggend (mocht er iets gaan zetten in de blokkenwand).
Als ik wanden van beton had gestort dan had ik uiteraard geen schonox systeem hoeven te gebruiken.
1 gebruiker bedankte de auteur voor deze post.
-
AuteurAntwoorden