- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 6 maanden geleden door
Erwin Klein.
-
Onderwerp
-
Beste allen, begin april ga ik starten met inbouw van een intex bad, ca 17.200 liter.
Van iemand die zich zeer goed ingelezen heeft met een intex bad 26.000 liter kreeg ik volgende setup ;
Hoofdcircuit 63mm met flowvis debietmeter.
Zoutelectrolyse en warmtepomp op 50mm. WP W'eau 13.5 kw , zout electrolyuse Intex 56.000 lieter versie
Pomp eco vs variabele pomp / capaciteit 23 kubiek
Zandfilter pentair clearpro II 14m3
Filtermedium 110kg vitrosphere nano glasparelsVolgens de standaard is dit behoorlijk over de top. Nu vind ik prijs niet zo belangrijk en onderbouwing voor deze setup is;
WP : Een 13.5 kw zal eenmaal op temperatuur lager draaien dan een 10.5kw = minder toeren = minder geluid
Zoutwatersysteem : Bij een grotere zal cel minder snel aanladen dan de kleinere versie
Wat betreft de pompen..deze zouden bijna nooit hoger staan dan 605 en meestal 40% met een verbruikm van 185 watt en een flow van 9 kubiek. Op een bad van 26kub. Het water gaat trager door zandfilterpomp = betere filtratie.
Mij lijkt het een prima setup of denken jullie dat dit echt nadelen heeft versus een lichtere versie?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.