Meld je nu aan voor ons nieuwe forum!

zwembad met plage zonder trap 7,5*3

Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
      Peter VdaPeter Vda
      Bijdrager

Dag iedereen,

dit is het zwembad  dat ik aan het bouwen ben. Het is m’n eerste zwembad dus hopelijk doe ik het goed…  Advies is altijd welkom.

De stressmomentjes waren/zijn:

– het onderschatten van de prijs van de grondafvoer in het budget (2k)
      – het tot tweemaal toe invallen van de muren tijdens het graven
      – ik zie op jullie foto’s verticale betonijzers in elk gat, bij mij slechts om de halve meter
      – ik heb de betonijzers na overleg met bevriende collega’s niet chemisch verankerd

groet,

Peter

Bert DBert D
      Bijdrager

Verder gekomen? Ziet er al goed uit, bijzonder dat je met de graafmachine door de garage? Moest……..

John5John5
      Bijdrager

Voor het betonstorten goed stutten waar je de blokken hebt verzwakt met de inbouwdelen in te snijden.

Komt de as van je rolluik niet wat te hoog of komt er nog een laag blokken op ?

G. M.Geert myten
      Bijdrager

Mooi gedaan

Ook ik twijfel om met zulke blokken te gaan werken , alleen heb ik volgende bedenkingen:

1. Krijg je niet makkelijk deuken in zulke EPS blokken? Kan me echt niet voorstellen dat dit deukvrij is. Ik weet dat er blokken bestaan die aan 1 zijde een versteving hebben , maar zelfs bij dze twijfel ik aan de drukvastheid

2.  Is dat voldoende verticale bewapening? 1 betonijzer om de halve meter, volstaat dat?

3. Zuigen die EPS blokken na verloop van tijd gewoon geen water op aan de buitenkant(grondwater)  waardoor de blok eigenlijk na jaren versterft?

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Nieuwste onderwerpen

Recente reacties